Kataloški broj: 549
Oblast: opšta pitanja nastave
Kompetencija: kompetencije za poučavanje i učenje
Prioritetna oblast:
Unapređivanje kompetencija nastavnika u oblasti planiranja i realizacije nastave orijentisane na ishode (podizanje nivoa metodičkih znanja relevantnih za ciljeve i ishode predmeta/oblasti)
Cilj: Razvijanje kapaciteta nastavnika da ciljano i kontinuirano preispituju svoj rad i uverenja o učenju i nastavi, da uče iz sopstvenog iskustva i razmenjuju stečena iskustva sa kolegama.
Nastava je izrazito kompleksna, dinamična i često nepredvidiva, nastavnici često moraju da preispituju svoj rad i njegove efekte. Preispitivanje nije oduvek bilo prepoznato kao deo profesionalne uloge nastavnika i samim tim, nije bilo sistematsko.
Kroz radioničarski rad na seminaru „Preispitaj sebe, unapredi nastavu” otkrivamo šta se podrazumeva pod terminom refleksivne prakse, njenim značajem i pozitivnim efektima, postupcima preispitivanja, izazovima sa kojima se suočavamo kada preispitivanje uvedemo u svoj rad.
„Ako uvek radiš onako kako si radio, rezultat će uvek biti onakav kakav je bio”.
Realizatori seminara:
Nenad Miladinović, doktor filoloških nauka
Biljana Vulović, profesor razredne nastave