Nastavnik
Sonja Subotić, psiholog, voditelj radionice „Papir, kamen, makaze”
Milanka Berković, profesor razredne nastave, voditelj radionice „Mladi pesniciˮ
Naziv radionice
Pesma na dar, pravljenje poklon (popup) čestitke
Izbor teme radionice
Istraživali smo sa učenicima šta sve može biti poklon. Došli smo do zaključka da je to poklon-čestitka koja ima lični pečat davaoca i ručno je napravljenaza posebnu priliku. Ona predstavlja kreativan rad pojedinca, para ili grupe koji se jednostavno organizuje uz mininalna sredstva.
Vrsta radionice
Korelacija dve radionice „Mladi pesniciˮ i
„Papir, kamen, makazeˮ (međupredmetna radionica)
Vreme realizacije
U toku školske godine po izboru učenika i uoči važnih datuma: poklon za rođendan, osvojeno mesto na takmičenju, novi član odeljenja, državni i verski praznici, humanitarne akcije, Dan škole i sl.
Škola (može i više škola u saradnji)
Osnovna škola „Filip Višnjićˮ
Škola (može i više škola u saradnji)
Osnovna škola „Filip Višnjićˮ
Organizacija radionice
Na nivou škole.
Cilj
Osposobljavanje učenika da prema određenom događaju
Ishodi
Učenik će biti u stanju da:
proceni svoj doprinos u radu grupe, proceni rad svoje grupe i drugih grupa
Oblici rada
Timski rad
Korišćene metode i modeli rada
Dijaloška, pokazivačka, problemska
Materijali
Pesme, papir u boji, karton, kolaž-papir, sličice iz časopisa, flomasteri, šljokice, lepak, vunica, dugmad, tkanina, makaze…
Resursi (eksperti, lokacije)
Pesme drugara iz Pesničke radionice „Mladi pesniciˮ
Korišćeni izvori
Zbirke pesama članova pesničke radionice: „Zrnca pesništvaˮ, „Zemlja mašteˮ.
Nastavnik upućuje učenike da odrede kome je namenjen poklon/iznenađenje, da povedu računa o tome kojim povodom poklanjaju čestitku kako bi napisali ili odabrali odgovarajuće stihove.
Učenici prate uputstva nastavnika. Čitaju pesme, analiziraju ih u grupi, biraju odgovarajuću pesmu/pesme.
Ako nisu pronašli odgovarajuće stihove, pišu ih članovi pesničke radionice dok ostali članovi prave čestitku.
Nastavnik upućuje učenike da odrede kome je namenjen poklon/iznenađenje, da povedu računa o tome kojim povodom poklanjaju čestitku kako bi napisali ili odabrali odgovarajuće stihove.
Učenici prate uputstva nastavnika. Čitaju pesme, analiziraju ih u grupi, biraju odgovarajuću pesmu/pesme.
Ako nisu pronašli odgovarajuće stihove, pišu ih članovi pesničke radionice dok ostali članovi prave čestitku.
Formira grupe.
Formiraju grupe tako da je u svakoj grupi po jedan ili dva člana pesničke radionice.
Formira grupe.
Formiraju grupe tako da je u svakoj grupi po jedan ili dva člana pesničke radionice.
Najavljuje da na osnovu odabrane pesme (teme) biraju materijal kojim će ukrasiti čestitku, kao i pribor koji će im u tome pomoći. Skreće im pažnju da biraju motive za ukrašavanje u skladu sa razumevanjem stihova i prilagođavaju samom povodu/ nameni čestitke.
Biraju materijal, kao npr. karton, tkaninu, papir u boji, šljokice, vunicu, dugmad, listove iz bloka za slikanje, izabrane fotografije ili ilustracije iz časopisa.
Biraju pribor, kao npr. bojice, flomastere, makaze i lepak.
Najavljuje da na osnovu odabrane pesme (teme) biraju materijal kojim će ukrasiti čestitku, kao i pribor koji će im u tome pomoći. Skreće im pažnju da biraju motive za ukrašavanje u skladu sa razumevanjem stihova i prilagođavaju samom povodu/ nameni čestitke.
Biraju materijal, kao npr. karton, tkaninu, papir u boji, šljokice, vunicu, dugmad, listove iz bloka za slikanje, izabrane fotografije ili ilustracije iz časopisa.
Biraju pribor, kao npr. bojice, flomastere, makaze i lepak.
Nastavnik podseća učenike da naprave podelu zaduženja po grupama (optimalno 4 člana).
Koriste materijal i pribor u skladu sa instrukcijama i stvaraju.
Nastavnik podseća učenike da naprave podelu zaduženja po grupama (optimalno 4 člana).
Koriste materijal i pribor u skladu sa instrukcijama i stvaraju.
Sugeriše im da zajednički pročitaju pesmu, skiciraju vizuelno rešenje čestitke, prepišu pesmu, boje motive, seku i lepe obojene motive i slične radnje u toku izrade čestitke.
Učenici su podelili zadatke između sebe:
Sugeriše im da zajednički pročitaju pesmu, skiciraju vizuelno rešenje čestitke, prepišu pesmu, boje motive, seku i lepe obojene motive i slične radnje u toku izrade čestitke.
Učenici su podelili zadatke između sebe:
Prati završni deo u izradi čestitki.
Izlaže čestitke ispred učesnika kako bi ih svi videli, započinje zajedničku analizu rada, pohvaljuje ih.
Sluša zaključke učenika.
Proveravaju da li kada otvore čestitku iskoči/istakne se pesma u prvi plan.
Učenici su, nakon kraćeg dogovaranja, zaključili da je čestitka spremna i da je mogu pokloniti dragoj osobi.
Učestvuju u zajedničkoj analizi.
Prati završni deo u izradi čestitki.
Izlaže čestitke ispred učesnika kako bi ih svi videli, započinje zajedničku analizu rada, pohvaljuje ih.
Sluša zaključke učenika.
Proveravaju da li kada otvore čestitku iskoči/istakne se pesma u prvi plan.
Učenici su, nakon kraćeg dogovaranja, zaključili da je čestitka spremna i da je mogu pokloniti dragoj osobi.
Učestvuju u zajedničkoj analizi.
EVALUACIJA I REFLEKSIJA
Evaluacija obuhvata procenu:
Refleksija o radionici:
Realizacija radionice je uspešno završena uz pomoć planiranih aktivnosti na osnovu individualnih potreba svakog učenika i njihovog kreativnog rada iz prethodnog perioda u obe radionice.
Zaključujemo da učenici vole timski rad i da ih planirane teme pokreću i motivišu na kreativnost i nove ideje.
Šta je bilo posebno dobro tokom ove radionice?
Na koje poteškoće ste naišli prilikom realizacije radionice?
Da li ste ostvarili planirani cilj? Na osnovu čega to zaključujeto?
Šta biste drugačije uradili?
U formi kratkih i jasnih odgovora daju povratnu informaciju o prvim utiscima na kraju radionice.
Učenici iznose svoje mišljenje bez diskusije.
Posebno analiziraju organizaciju rada u grupi i beleže eventualne nedostatke koje treba da izbegnu u sledećoj radionici.
Pravljenje poklon-čestitke od strane drugih učenika koristeći korake rada sa sajta ili panoa u školi.
Sonja Subotić
Milanka Berković