Из живота школе

ДАН БРОЈА

 

 

 

 

Ниједан број, симбол или ознака нису побудили толико интересовање колико чувени број 𝝅 (Pi). Његова приближна вредност износи 3,14159 и представља однос обима и пречника круга. Има бесконачан број децимала, чијим  израчунавањем су се бавили математичари још од античке Грчке до данашњих дана.

𝝅

Познато је да је први пут  физичар Лари Шo (Larry Shaw) 1988. године почео да обележава Дан броја 𝝅. Од 2009. године, сваког 14-ог марта се обележава овај дан, као дан који  је посвећен популаризације математике у целом свету.

 

 
14.3.2024. у ОШ „Вук Стефановић Караџић“ обележен је Дан броја 𝝅 реализацијом радионице која представља пример интегративног приступа у настави физике и математике, где учесници радионице решавају проблемске задатаке, креирају ППТ, уметничка дела и играју друштвене игре, у вези са бројем 𝝅.
Радионицу су припремиле и реализовале наставнице математике: Јелена Луковић, Јелена Николић, Гордана Стевановић, Мирјана Петровић, Ивана Јованчевић, наставница физике: Биљана Живковић, наставница ликовне културе Ана Радојичић и 30 ученика 5.6.7. и 8.разреда.            
 
 

У уводном делу радионице ученици 8.разреда припремили су занимиљиву презентацију о броју 𝝅.
Централни део радионице представљала  је реализација експеримената постављених  као проблемски задаци.
Одредити вредност броја 𝝅 помоћу:
  • чаше, конца и лењира;
  • ваљка, мензуре и лењира;
  • теразија, лењира, фигуре у облику круга и фигуре у облику квадрата од истог материјала, исте дебљине;
  • математичког клатна, лењира и штоперице;
  • методе бацања штапића.
Графиковати линију хоризонта пи-линије:
π ≈ 3,14159 26535 89793 23846 26433 83279 50288 41971 69399 37510 58209 74944 5923        

У завршном делу радионице представници сваке групе презентовали су резултате рада уз појашњење начина на који су реализовали дати проблемски задатак и колике су добијене вредности броја 𝝅.
Завршна заједничка активност биле су друштвене игре (коцкице за јамб, карте и број 𝝅).
Сви учесници на изласку из кабинета физике, одабиром оцене на МЕТИ, оценили су радионицу.

Биљана Живковић,
професорка физике