Iz života škole

Prvi Banatski stručni skup učitelja

 
Dana 12.12.2021. godine u Barandi se održao prvi „Banatski stručni skup učiteljaˮ (BSSU). Skup je održan po ideji i u organizaciji učiteljice Nade Kljajić iz Barande, a uz podršku Društva učitelja Opova, direktora škole „Dositej Obradovićˮ iz Opova i Udruženja zrenjaninskih učitelja.
Tema ovogodišnjeg skupa je bila „Deci, o deci, za decu…ˮ , na koju su uspešno svojim prezentacijama odgovorile četiri vredne učiteljice.
Učiteljica Ivana Bošnjak Bošnjak iz OŠ „Žarko Zrenjaninˮ iz Zrenjanina, je prikazala svoj neposredan rad sa đacima, ističući veliki značaj u „Izboru rukovodstva odeljenjaˮ, gde je putem adekvatnih i zanimljivih aktivnosti uspešno proširila dečija zaduženja i odgovornosti u odeljenju. Učiteljica Ivana je predstavila odličan način na koji deca mogu da se pripreme za buduća međuljudska društvena dešavanja.
Učiteljica Alenka Šušak Oreščanin iz OŠ „Marija Trandafilˮ iz Veternika je predstavila značaj „Ambijentalnog učenja u Seocuˮ. Iako nas savremeni način života usmerava ka gradskim sredinama, neosporno je važno da dete tokom odrastanja bude okruženo prirodom, kako bi naučilo da je poštuje i živi sa njom.
Učiteljica Romana Bulić iz OŠ „Mihajlo I. Pupinˮ iz Idvora je je predstavila rad na temu „Obogaćena jednosmenska nastavaˮ čime je ukazala na svrhu i značaj ovog vida nastave.
Učiteljica Desanka Ristić iz OŠ „Vuk Karadžićˮ iz Kikinde je predstavila svoju najnoviju knjigu namenjenu deci pod nazivom „Umiljankaˮ,  ističući da svaki svoj umetnički rad povezuje sa radom u školi i decom. Duhom „bogatˮ učitelj može svakako bolje i podsticajnije uticati na celovitiji razvoj ličnosti svojih učenika.
Ideja za pokretanje i održavanje ovakvog stručnog skupa je nastala kao potreba za razmenjivanjem informacija, tačnije poučavanjem, povezivanjem novih veština i sposobnosti sa postojećim, isticanje drugačijih ideja, prikazivanjem savremenijih stvaralačkih rešenja, pronalaženjem stimulativnijih metoda i postupaka u radu sa decom.
Cilj ovog skupa nije samo prezentovanje nastavnog i vannastavnog rada sa decom prosvetnih radnika, koji profesionalno pristupaju svom radu,  već da prikaže i svaki drugi zapaženiji, podsticajniji, plodonosniji i svrsishodniji rad drugih aktivista.
Dakle, svako ko ostvari uspeh, tokom svog izrazito kvalitetnog neposrednog rada sa decom i u školi i  van škole, u raznim klubovima, sportskim timovima, dnevnim boravcima, sekcijama, radionicama, plesnim društvima, udruženjima, kulturno-umetničkim društvima, igraonicama, glumionicama i svim onim mestima gde se deca okupljaju i  raznim aktivnostima animiraju, će moći  u budućnosti da se predstavi  na ovom skupu.

Zašto je to potrebno?

Smatra se da je savremen način života proširio dečija interesovanja i da se važne, čak i presudne stvari za život i opredeljenje svakog deteta, odavno više  ne dešavaju  samo u školi. Prosvetni radnici, podstiču i motivišu jedni druge, ne bi li tako unapredili svoj stručni rad, ali to očigledno danas, nije jedini dovoljan motiv. Komunikacija i razmena iskustava i ideja u korist dece, se sve više podstiče i pronalazi van škole i njenih aktivnosti. Široka interesovanja savremenih roditelja i njihove dece, iziskuju nove inovativnije pristupe, pa su zato oni u stalnoj potrazi za adekvatnijim pristupima sa njihovom decom. Ako se ostvari, šira kompaktnija veza, između prosvetnih radnika i opredeljenih ljudi (aktivista) u radu sa decom svakako će se obezbediti  veliko obostrano zadovoljstvo, što će biti odličan motiv za sve kojima su deca i njihov napredak važni.
Na taj način se očekuje da budućnost postane lak poligon za zadovoljne, uspešne i vredne ljude. Kao i da će društvo biti naprednije, međuljudski odnosi tolerantniji, a svaki pojedinac „budnijiˮ za različite izazove.
Prvi učitelji deci su bili (i ostali) roditelji, a zatim je društvo učenijim, spretnijim, snalažljivijim ljudima ukazalo čast zaduženjem i zvanjem − učitelj. Podrazumevalo se da učitelj od svog prvog imenovanja i zaposlenja u društvu, nosi časno obeležje i dužnost da se profesionalno usavršava tokom celog svog života kako bi adekvatno odgovorio na sve zahteve svojih učenika. Ali, pored profesionalno opredeljenih osoba na ovom poslu sa decom, postoje i ljudi koji su doneli značajnu odluku, da se putem nekih drugih aktivnosti, suprotno radu prosvetnih radnika, takođe, bave decom. Suludo je ne videti koliko je svaki uticaj  važan za razvoj deteta. Ali je ipak, osposobljavanje deteta, da uoči te razlike među svim tim uticajima-važnije. Zato je ova saradnja neophodna, kao i održavanje „Banatskog stručnog skupa učiteljaˮ.  Jer, deca su nam svima VAŽNA-zar ne!
Nada Kljajić, master razredne nastave