Darovitost nije lako definisati, a ponekad ni prepoznati. Može se opisati kao kvalitet jedne ličnosti, gde osim jedinstvenog stila učenja i stvaranja, postoje i specifična interesovanja, aktivnosti i određeni tip socio-emocionalnih osobenosti. Nadarenost je sveukupna natprosečna sposobnost za rešavanje pojedinih problema koju poseduje ličnost koja brže, lakše, bolje i drugačije deluje, i upravo to je čini iznadprosečnom. Talenat je darovitost u užem smislu, tj. razvijena specifična sposobnost koja omogućava brzo i lako sticanje neke veštine, kao i visoka postignuća u određenim oblastima.
U učionici je potrebno primeniti inovativne modele organizovanja sticanja kvalitetnog i trajnog znanja kod svih učenika, sa specifičnim osvrtom na omogućavanje razvijanja sposobnosti učenja, kritičkog i stvaralačkog mišljenja. Takav pristup zahteva veći angažman, domišljatost i upornost učitelja u radu sa talentovanim i nadarenim učenicima.