Даровитост није лако дефинисати, а понекад ни препознати. Може се описати као квалитет једне личности, где осим јединственог стила учења и стварања, постоје и специфична интересовања, активности и одређени тип социо-емоционалних особености. Надареност је свеукупна натпросечна способност за решавање појединих проблема коју поседује личност која брже, лакше, боље и другачије делује, и управо то је чини изнадпросечном. Таленат је даровитост у ужем смислу, тј. развијена специфична способност која омогућава брзо и лако стицање неке вештине, као и висока постигнућа у одређеним областима.
У учионици је потребно применити иновативне моделе организовања стицања квалитетног и трајног знања код свих ученика, са специфичним освртом на омогућавање развијања способности учења, критичког и стваралачког мишљења. Такав приступ захтева већи ангажман, домишљатост и упорност учитеља у раду са талентованим и надареним ученицима.