У време празника као што су Божић и почетак Нове године, сведоци смо да су свуда око нас бројни симболи и обележја која нас подсећају да је то време. А то време је онај период у години када и ми старији носталгично се присећамо неких давних, скромнијих празничних амбијената нашега детињства. Ново време и нови економски и маркетиншки замах донео је већи раскош свих тих празничних елемената, који код сваког од нас пробуде успомене, али и дете у нама. Некад се запитамо да ли сви ти симболи као што су божићна јелка, Деда Мраз, нови симболи попут Крцка Орашчића у војничком парадном руху, бројни поклони, лампиони и на стотине сијалица које бљеште заиста преносе поруку празника и како су баш они проистекли из библијског сведочанства о рађању сина Божијег на земљи. Таква размишљања су пробудила идеју код два наставника у ОШ „Доситеј Обрадовић“ у Врби, надомак Краљева.
Вероучитељ Милан Милутиновић из ове школе дао је предлог колегиници која је наставник немачког језика Валентини Илић, да заједнички размотре могућност представљања немачке божићне традиције у форми угледног часа. Познато је да сви глобални и јединствени симболи Божића и Нове године углавном потичу изворно из Немачке па је то био повод да се реализује корелацијски час немачког језика и верске наставе. Са ученицима петог разреда школе у Врби разрадили су тему и поставили матрицу за час. Желели су да ученици осете на који начин и деца у Немачкој учествују у пред божићно време па су осмислили и неколико радионица које ће то дочарати. Ученици су на часовима немачког језика припремили игроказе и немачке дечије рецитале који прате одређене обичајне форме у време када се ишчекује Божић.
Вероучитељ је имао задатак да све што ће бити представљено на часу правилно са ученицима презентује уз појашњења о смислу и верском значењу свих обреда и симбола. Двадесет шестог децембра реализовали су и извели свој угледни час и у времену једног часа успели су да обухвате и представе све оно што данас знамо као планетарни празнични декор. Пред присутним гостима на часу где је била и управа школе са психолошко – педагошком службом најпре су изложили концепт часа и појаснили историјско утемељење Божића код европских народа.